Opschrijven.

Omdat ik nú leef en vooruit kijk, moet ik gisteren opschrijven, voor ik het vergeet. Voor ik vergeet hoe het was voor ketogeen.

Vandaag naar de internist en ik zei het hem voor de eerste keer. Ik eet ketogeen ! Hij keek verschrikt, maar ook totaal nieuwsgierig. Wende zich af, om zijn wisselende reacties te verbergen. En ook ik keek weg, om hem niet te beschamen.

Hij wist wel dat ik LC at, maar ketogeen, dat is andere thee dan koffie.

Vóór ketogeen en voor de sportschool , 26 maanden geleden, was ik wanhopig. Waarom ? Teveel om op te noemen en om snel te vergeten. Dat wil ik ook, snel vergeten.

Maar soms vergeet ik het zo snel, dat ik kijk naar wat nog niet goed is en niet naar wat wel weer goed gaat.

Dus hier geen chronologisch verhaal, maar nu, met flashbacks naar vroeger. Zo als het uitkomt.

Geef een reactie

