Zoek en je zult vinden ?

Zou het zo zijn ?  Gezocht en gevonden ?

Waar ging het om ? Ik eet heel weinig KH ( carbs ) en heb dus weinig glucose in mijn bloed. Dat betekent dat ik ook maar weinig insuline nodig heb. Door weinig KH en in verhouding veel goed vet te eten, gaat mijn lichaam over op vetverbranding  i.p.v. glucose. Dus ben ik in ketose !

Dat ging dus zo, vanaf het begin ± maart 2012 toen ik begon met Paleo/HFLC te eten. Mijn FBG metingen werden lager, steeds lager. Ik viel af, heel langzaam, 1 tot 2 kg per maand, erg langzaam 🙂

In augustus van dit jaar kwam de klad erin. Niet dat ik anders at. Maar de BS begonnen te stijgen. Alleen door IF te doen, soms een paar dagen achter elkaar, kon ik de BS af en toe naar beneden krijgen.

Het uur van de waarheid kwam dichterbij, de HbA1c meting ( kwartaalmeting ) Zoals gevreesd, hoog, 8.1 Veel te hoog. Bijvoorbeeld: 2 kwartalen ervoor .6.6 en 6.3.

De dokter weet niks van de werking van ketose, dus kan me niet helpen. Ik sta er alleen voor. Door alles wat ik erover heb gelezen weet ik dat de hoge glucose/bloedsuikers , niet samen gaan met ketose. Of je vliegt uit ketose, of het wordt gevaarlijk. ( Keto-acidose )

Toen begon het hoofdbreken, pffff. Hoe kan het ? En, vooral wat te doen ?

WAT IK VOND, na alles af te struinen :

Bij ketogeen eten kán het gebeuren dat je meer insuline resistent wordt. Oh nee, nee, het is zo, als je weinig KH ( carbs ) eet er een lage insuline respons kan ontstaan.

Bij niet-diabeten is dat ook het geval, de respons wordt lager. Dus bij mij ook ?

Zou het zo zijn dat de rest-respons bij mij uitgeschakeld wordt door ketose en de insuline, die ik spuit, niet meer genoeg is ?

Wat, meer insuline spuiten ? Ik wil minder spuiten ! Dat is me ook gelukt, minder insuline en het Actos medicijn eruit. Meer spuiten voelt als terug naar af 😦

TOCH MAAR GEPROBEERD ! ……..

Bronnen:

http://ketopia.com/physiological-insulin-resistance/

http://ketopia.com/high-blood-sugar-in-ketogenic-dieters-plus-a-special-surprise-hint-genotypes-and-metabolism/

http://eatingacademy.com/nutrition/is-ketosis-dangerous

http://www.fathead-movie.com/index.php/2012/07/09/low-carb-ketosis-not-necessarily/

Geef een reactie

