200 x

images0J02F3SR sportvrouw

Vandaag voor de 200 ste keer naar de sportschool. Een mijlpaal. Hoe weet je dat, vroeg iemand ? Gewoon, ik heb het geteld 😉 Wie telt nu zoiets ? Nou ik, ha, ha .

Het begon in augustus 2011. Ik nam een besluit, dit kán zo niet langer.

Maar 100 meter kunnen lopen, een kwartiertje achter elkaar in de tuin werken, met moeite de trap op komen en veel pijn bij elke beweging. Rugpijn, een ui schillen aan het aanrecht was een kwelling, moest ik even tussendoor bij gaan zitten.Een liefdevolle dochter, die mij beloofde dat ze me wel in een rolstoel zou rondrijden. Aan mijn hoela, hoe lief ook, dat was geen vreugdevol vooruitzicht.

Dus met de moed der wanhoop naar het intakegesprek bij de plaatselijke sportschool met Robert. Afspraak gemaakt voor begeleid sporten 2 x per week.( Cesartherapie )

Wat een drama, de eerste 25 keer. Iedere keer tegenzin waar ik niet aan toegaf, dat dan weer wel 🙂

Pas ná een heel jaar begon ik het leuk te vinden. Wat ook natuurlijk hielp was mijn Paleo/HFLC dieet, gestart in februari 2012. Ik viel langzaam af en dat hielp bij het bewegen.

Eerst alleen maar Cardio: loopband, fietsen en roeien. Daarna ook lichte krachttraining op ‘oude van dagen’ toestellen. Keek ik met bewondering en afgunst naar de crosstrainers en gewichtheffers, nu hoor ik daar ook bij. Met de komst van Suzanne ( coach ) zo wat een jaar geleden, ga ik zienderogen vooruit.

Mijn programma nu is : 10 min. loopband, buikspierapparaat 3x 15 reps  46 kilo, gewichtheffen: 7 á 8 verschillende oefeningen voor armen, borst, buik en benen, elk 3x 10 reps. met 5kg. Daarna nog 5 min. fietsen, waarbinnen 3x HITT van 20 sec. Lekker de hartslag opdrijven.

Het gaat goed, ik blijf het doen zolang ik leef.

En de rolstoel ‘out of sight ‘ ……

2 thoughts on “200 x

Geef een reactie

