Waarom RS voor mij ?

ImageImageImage

Beelden zeggen soms meer dan woorden  😉

In mei 2013 ‘deed’ ik het nog goed op Paleo / HFLC/ Ketogeen eten. Nog altijd afvallen, lage FBG, bloeddruk steeds zakken, betere sportprestaties.

September / oktober/ november kwam de klad erin. Waarom ? Raadsel ! Ik deed niks anders, at precies hetzelfde, fanatiek sporten. Geregeld IF.

18 november uitslag bloedonderzoek. En ja hoor, mijn HbA1c was gestegen van 6.3 naar 8.1.

Dus greep ik het experiment met RS met beiden handen aan.

Laatste foto weer dalende FBG waardes.

Wat denk je zal ik doorgaan ?

10 thoughts on “Waarom RS voor mij ?

  1. Steve is een held, he. Al jaren weet hij zijn diabetes terug te dringen. Maar nu met RS, doet hij het nog beter. Kan bijna niet, nog beter. Hij doet het experiment heel consequent. Bij mij gaat het ook goed. Beetje onduidelijk door de kerst ( eten met de familie ) Maar gisteren en vandaag weer op koers. Morgen update op jouw blog 😉

    Like

  2. Zou ik goed kunnen doen. Ik heb nog van alles in de grond staan, worteltjes, wortelpeterselie, aardpeer en crosne. Als het nog niet vriest zijn ze nog te oogsten. Maar eerlijk gezegd deed ik dit ook al vaker. Gewoon de tuin inlopen en b.v. een paar worteltjes uittrekken, een beetje afwrijven en opeten, Nog echt de wortelsmaak, zo vers. Ook vaker bij fruit, niks wassen. Ook grond tussen de prei, ben ik niet zo bang voor. Zo ben ik ook opgegroeid, in de moestuin van mijn vader. Misschien wel daardoor geen allergieën ? Behalve voor graan dan 😉

    Like

  3. Ik vermoed dat je boel (later, om het experiment niet te vervuilen) nog een extra boost zou kunnen geven met een mix van Soil Based Probiotics.

    Niet al te fanatiek gewassen groenten van een schone volkstuin eten werkt waarschijnlijk ook.

    Like

  4. Vorig jaar in de winter, nov, dec, jan, geen probleem, lage FBG ‘s.
    Ik houd mijn waardes al bijna 2 jaar dagelijks bij, dus ik kan het vergelijken. Er wordt vaker geklaagd in de LC wereld, dat ná een lange periode van LC het opeens niet meer zo goed werkt. Zou dus echt aan de veranderende darmflora kunnen liggen. Ik ga natuurlijk door 😉

    Like

  5. met het RS experiment zeker…
    maar heb je wel eens gedacht aan seizoens-invloeden? Ik heb dat bij mij vaker waargenomen: je eet in de zomer anders dan in de herfst en winter en je lichaam bereidt zich voor op koude etc etc.

    Like

Geef een reactie

