Onderweg naar……. ja, waar naar toe ? Naar Dáár !

Ik ben al meer dan 2 jaar onderweg…… naar ?  Ja, naar wat ? Onbekende bestemming ……

Nu op de drempel van 2014 even terugkijken ( niet mijn favoriete bezigheid, ik kijk liever naar voren )  en dan weer gauw vooruit met de geit. Dit lief dagboek is tenslotte een reisverslag van mijn reisje naar betere gezondheid, reversing diabetes.

Op weg zijn was/is ploeteren, studeren, hopen, wanhopen, verwarring, maar vooral opwinding en soms vermoeiend. En juichen als ik moeilijke theorie begreep, kon toepassen en resultaat zag.

Wanneer begon dit reisje ? Augustus 2011 met het besluit om te gaan sporten. Zoeken en zoeken naar nieuwe informatie. Die vond ik via link van een vriend, George, naar het blog van  Melchior Meijer, begin 2012. Dat sloeg in als een bom. Die wees naar een totaal nieuw pad. Voor dat ik het wist had ik een andere afslag genomen. Waar ging dat heen ? Kennismaken met Paleo, ja, dat klonk logisch. Waarom wist ik dat niet eerder ? Na mijn boosheid hierover verwerkte te hebben, keek ik alleen nog maar vooruit. En werd terug student. De  social media universiteit. Waar ik Steve Cooksey vond januari 2012. Alle linken klikken, google vertalen en weer terug. Zoveel virtuele vrienden gevonden, die hetzelfde pad lopen en alles delen wat ze weten, met liefde en zonder terughoudendheid. Medestudenten. Over de hele wereld. Voorlopers, wat een eer daarbij te mogen horen.  Onderweg naar “Dáár ! ”

Catch up people ! Begin nu met de studie, inschrijving is open op 1 januari 2014

George Kerkhoven : http://www.oerlopen.nl/

Melchior Meijer :  http://melchiormeijer.wordpress.com/

Steve Cooksey :  http://www.diabetes-warrior.net/

Image

10 thoughts on “Onderweg naar……. ja, waar naar toe ? Naar Dáár !

  1. 2x Olijfblad voor mij ;-)))) Samen met AZM dubbele werking ? Zou zomaar kunnen ! Wie niet waagt, die niet wint, grapje.

    Beelddenker, veel gelezen, jarenlang. Kan niet zo goed feiten onthouden, maar daarvoor des te meer beelden. En gezegdes en spreekwoorden gaan over beelden. Nu, met ketose, poppen ze te pas en te onpas uit de ladekastjes van mijn brein 😦

    Like

  2. En krijg nou wat…

    Hier is een ontzettend interessant onderzoekje, gepubliceerd in een obscuur Pakistaans tijdschrift.

    http://www.pjbs.org/pjnonline/fin1782.pdf

    De werkzame polyfenolen in olijfblad zijn antibiotisch, maar werken (paradoxaal) als een sterk non-carbohydrate prebioticum (voeding) voor bifido en lactobacillus stammen. Ze zetten de bacteriën ondermeer aan om meer long chain fatty acids (waarschijnlijk boterzuur) te produceren!

    Like

  3. Ha, ik ook niet zo’n kruidenvrouwtje. Kweek ze wel, maar vergeet ze soms te plukken en te gebruiken. Interessant, dat olijfblad. Jacob Hooy heeft dat in zijn assortiment. Heb ik wel eens gekocht en gedronken. Heb toen natuurlijk niet opgelet, wat de werking was. Ik ga het weer kopen. Baat het niet, dan schaadt het niet. Net als AZM 😉

    Like

Geef een reactie

