Geluk…. :-) )))

Als je naar mijn blog kijkt en je ziet al die struggle om weer gezond te worden, zou je kunnen denken. Wat een gedoe, is dat nu wel leuk, wordt je daar nu echt gelukkiger van ?

Dus vandaag over mijn geluksmomenten in deze struggle for better life 🙂  ))

Want die zijn er ! Soms heel duidelijk. Soms een flits, waarin ik even denk, wat heb ik toch een leuk leven.

Vandaag zo’n duidelijk geluksmoment, een paar uur achter elkaar. Ik maakte me klaar om te gaan sporten. Niet haastig maar geconcentreerd. Aankleden, haren kammen, opsteken lukte in een keer 😉  AZM oplossen en opdrinken. Bloedsuiker prikken en de auto in.

De sportschool binnenlopen en glimlachen en glimlachjes terug. Hallo tegen iedereen en de loopband op. En toen begon dat gevoel van gelukzaligheid. Lopen met een lichaam dat geniet van ’t lopen. Vloeiend, sterk en doet wat ik wil. Een beetje harder ? Oké, ik doe mee.

Buikspierapparaat 47 kilo, 3 x 15 x tillen, lekker voelen hoe de spieren spannen.  Dan lopen naar de gewichtenbank, volmaakt in harmonie met mezelf. Me licht voelen, geen dode plekken meer, die mijn bewegingen lomp maken, maar een goed geolied machientje, wat trots zich rekt en strekt, langer wordt. Concentreren op de goede uitvoering van iedere oefening. Precies, langzaam met aandacht.

En de hele tijd dat lichaam dat meewerkt, geniet, houdt van de uitdaging, laat zich pushen naar -tot het niet meer kan-6 kilo aan iedere kant. 3 x 10.

Nog vijf minuten fietsen, om af te bouwen. Mooi niet, 3 x 20 seconden Hitt. Mijn hart even testen. Braaf hart, gaat niet meer hoger dan 138.  Wat een heerlijk sport uur !

Nog even de Appie in, tegen van alles en nog wat babbelen. Lekker blijven in dat geluksgevoel. In harmonie met de wereld. Geluk 🙂  )))

SAM_0327

7 thoughts on “Geluk…. :-) )))

Geef een reactie

