Ik ga genieten van ’t plateau met uitzicht …

32043791

Rust op de plaats. Ik ga genieten van de zomer, op mijn groene plateau. Zonder zorgen. Spelen in de tuin, mijn kleine groene eiland waar ik achter de weer dicht groeiende rode beukenhaag met mijn nieuwe soepelheid rustig mijn tuinwerk doe.

Me, myself and I  hebben besloten dat het ff genoeg is met experimenteren. Wij willen homeostasis, geluk en tevredenheid met de status quo.

Eén maand, twee, drie ? Ik zou het niet weten. Wat ik wel weet is wat ik moet doen: zorgen dat mijn bloedsuiker blijft zoals hij is: goed.

Fact: Mijn diabetes is voor een groot deel teruggedrongen. De laatste maanden tot een half jaar kun je zeggen dat mijn bloedsuiker, met het huidige medicatie niveau, heel stabiel is. Dat wil zeggen dat er maar weinig uitschieters naar boven en naar beneden zijn. Nauwelijks hypo’s  en nauwelijks hypers. Dat laatste is m.i.z. het beste teken dat de glucosedumpingen door een te grote glucagon productie is gestopt. Mijn bloedsuiker komt nooit, tot bijna nooit meer boven de 7 tot 7.5 mmol/L uit. Ook niet ná de sport. Dus het kan niet anders dan dat die indringende exercities  van de laatste jaren hun vruchten hebben afgeworpen. Het ging niet schoksgewijs maar langs de weg der geleidelijkheid en dat moet ik nog even laten doordringen.
Ergens in mijn hoofd bestaat er een religieuze metafoor van het “wonder” 🙄   Een van door middel van handoplegging opgeroepen wonderbaarlijke genezing waar te wachten op was.  ‘Zet dat maar uit je hoofd, dat bestaat dus niet, tutje, ha, ha’

Fact: Ik weet wat ik ‘voorlopig’ moet doen om te zorgen dat het zo blijft:
ETEN wat ik al heel lang eet, PALEO/ LC/HF, iedere dag naar behoefte en door te METEN WETEN  hoeveel van welke macronutriënten in welke verhoudingen vandaag het meest aangebracht zijn om de status quo te behouden. Dat zal de ene dag LC zijn, ook wel eens een dag VLC of een IF dag. Blijven SPORTEN om mijn herwonnen kracht, beweeglijkheid en shape te behouden.

Relax !!!  It is so simple 😉

Ook hoop ik dat Me, Myself and I door de “weg van de stress” periode als de tijd daar is vanzelf rustig de berg af te wandelen.

Als niet, dan ga ik op zoek naar een nieuwe kruiwagen :/  om vóór de winter het dal te bereiken.

SAM_5823

14-5 Runderstooflapje, reuzel, boter, sla, komkommer, cottage cheese

SAM_5829

17-5 klein stukje runderstooflap, reuzel, broccoli, veldsla, anjovis

SAM_5845

21-5 2 haringen, uitjes, augurk ( te zoet, niet gegeten ) veldsla, olijfolie

SAM_5881

22-5 verse garnalen, zoete aardappel, ui, knoflook, broccoli, kokosolie, reuzel, komkommer

20 thoughts on “Ik ga genieten van ’t plateau met uitzicht …

  1. Vandaag, na 10 dagen een kleine update. Het bekomt 🙂 de rust.

    Op en of andere manier had ik teveel stress opgebouwd. Ik wil té graag. Ik wil zó graag, he. Beter worden, afvallen, betere bloedsuiker, enz. dat ik mezelf in de stressmodes zette.

    Dat gaat nu, na een paar dagen beter. Veel in de tuin, veel lezen, veel rondwandelen, kletspraatjes, stadten, kleren passen, niet wegen, wel BS prikken.

    De bloedsuiker gaat nog altijd goed, blijft goed gaan. Ik geniet er van, het geeft mij het dankbare gevoel dat er toch echt wel veel veranderd is met de diabetes. Dat de progressie teruggedrongen is, naar beneden.
    Dat ik het zelf in de hand kan houden.

    Vanuit de rust ben ik ook weer begonnen met IF, een paar dagen geleden. De eerste dag was rond 18 uur effe moeilijk. Dat is bij IF altijd de tijd dat het moeilijk wordt, ervaringsfeit.
    Als dat over is en ik dus weer in ketose kom, is het weer makkelijk. De honger verdwijnt en ik kon er zomaar een dagje aanplakken met bijna volledige IF.
    Na een hele week niet op de weegschaal, gisteren weer. En die bewoog weer naar onder i.p.v. naar boven, 4 ons ónder het laatste gewicht. Pfff, fijn, dus het kan nog altijd, weg met de wanhoop.

    Ik ga hier nog een tijdje mee door, minder stress bouwen.
    Meer relaxen.
    See you 😀

    Liked by 1 persoon

  2. Mariet , ga genieten van je tuin en alle kleine zaken die er toe doen , geen negatieve stress vooral , laat dat meten maar eens een tijdje .
    Wat je wel en niet moet eten , hoe en hoeveel weet je vast wel zo langzamerhand , dus bekommer je daar maar even niet om lijkt me 😉
    You , yourself and you , veel rust en genot gewenst met de homeostasis 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Dank je Hans, dat ga ik doen ( en jij ook toch ? ) deze zomer. Zolang al er bovenop gezeten. Nu even genieten van de nieuwe verworvenheden. Zou een mens zo maar vergeten. Maar ik blijf wel berichten hoor. Gewoon naar behoefte, iets minder streng.

      Met in september de AHS, als nieuwe impuls, ná al die ontmoetingen in het echt 😀

      Like

Geef een reactie

