HELP, ik ben een OERMENS !!!

social-media-iets-doen  🙂 🙂 🙂  ( één keer dom, altijd dom )

Klinkt dramatisch, toch !? Ja lach maar, het is de waarheid. Er is gewoon niemand die mij kan helpen, hoe slim ook, ik zal mijn eigen weg moéten zoeken.

 

Ik zocht op mijn ‘oude’ laptop naar oude documenten om te bewaren of weg te gooien. Ik vond deze: een reactie op Radar 27-4-2010. Vast over Dr.Frank ofzo. Ik had zijn boek gekocht en was naar Spanje getrokken om te overwinteren. In de buurt van Marbella 😉  Lekker warm en veel vers eten eten. In maart weer terug en toen was ik zo’n 2.5 kilo afgevallen, in zowat 3 weken.
Misschien wel door het Seth Roberts effect ipv door Dr. Frank  ( ‘vreemd’ eten had dat effect volgens Seth Roberts, je viel er vanaf omdat het lichaam anders reageert op ongewoon eten. Ik vond dit wel plausibel, omdat ik iedere keer als ik naar b.v. Frankrijk ging en en daar lekker veel, apart eten at, ik altijd kilo’s afviel, dus …)

Dit schreef ik toen ! 27-4-2010 

Ik ben een oermens! Mijn prachtige lichaam heeft de goede oer-eigenschap om voor de slechte tijden op te slaan tot een kunst verheven. Alleen die slechte tijden komen nooit! En dat weet mijn prachtige lichaam niet. Dus ik moet mijn lichaam helpen en alleen maar eten geven uit de oertijd.

In de oertijd had je geen suiker, wit meel, witte rijst en al helemaal geen pasta. In de oertijd at je vlees, vis, eieren, knollen, een beetje zaden, noten, niet door-gekweekte  vruchten, misschien wat honing als je hem vond en wilde bladgroenten en kruiden zoals zevenblad, paardenbloem enz. En dat prachtige oer-lichaam sloeg daarvan ook nog op voor de winter! Dus vertel mij niet wat ik moet eten. Voedingscentrum, deskundigen, diëtisten,  dat is allemaal niks voor mij. Met hun schijf van vijf, die was er niet in de oertijd!

Ik ken álle diëten , ben al 21 jaar diabeet, heb al honderden adviezen gehad en dan zou ik het nu niet weten? Luister eens naar een ervaringsdeskundige. In 1970  was er Dr. Atkins, en nu 2010 is er Dr. Frank, dezelfde boodschap in een ander jasje! 40 jaar en de “deskundigen” hebben nog altijd niks bijgeleerd. Ze blijven zichzelf maar steeds herhalen. Te lui, oppervlakkig en te weinig geïnteresseerd om uit te zoeken wat de echte oorzaak is. Lekker calvinistisch, lekker bang maken, lekker makkelijk altijd de schuld bij de dikkerds leggen. Daar hebben ze gelijk, we hebben veel te lang naar “hun” geluisterd. En nu gaan we doen wat we zelf willen en ons prachtige lichaam geven wat het nodig heeft. Zodat wij weer gelukkig kunnen zijn met ons zelf.

Een waarheid als een koe ! Toen al 😉

Nu, begin 2016, bijna 6 jaar later, gaat dat nog altijd op. Ik heb nóg meer bijgeleerd en toch weet ik niet zoveel meer dan toen.  Meer over de werking van insuline, glucagon, glucose, koolhydraten, vetten, eiwitten, vasten, IF, darmen, en nog zoveel meer. Teveel om hier weer op te noemen. Ik ben in de afgelopen jaren zoveel afgevallen, zoveel soepelere geworden, sportiever en met meer uithoudingsvermogen en weer wakker en helder van geest. Té misschien voor sommigen.

Weer een paar bordjes eten 😉

 

SAM_6620

Ketonen op 13-1-2016, Vandaag ook zo hoog, 4 , geen foto. Dat is niet iedere dag zo, maar in de avond altijd wel 2 of 3 van de 5 . de eerste, beige,  is geen ketose .

SAM_6653

28-1-2016 Gerookte gans ± 50 gr, stukje 70+ kaas, halve avocado, tomaat, baby boerenkool, zure room met zout, zeewir en dille.

SAM_6660

29-1-2016 weer gerookte gans, kaas, wortel, avocado, boerenkool, n weer zure room . Saai, maarhet moet op, ha, ha

SAM_6776

21 -2-2016  kokoscake met veel ei uit de oven

SAM_6777

23-2-2016 Jodenhaas met knoflook, ui, spinazie, in kokosolie, boter, sla en witlof

SAM_6782

25-2-2016  Haring, uitjes, avocado, sla, witlof, olijfolie

wp-1457274469481.jpg

4-3-2016 Lamsgehakt, ui, prei, knoflook, tomaat, kokosolie, olijven, boter, komijn, broccoli, peulen, paksoi uit de wok