Shut up and plank ….and lunge …..

Spieren kweken, goed voor het metabolisme. Onder het motto :  “If you not use it, you lose it”

Nu, ongeveer 3 maanden, zijn de lunge en planking een vast onderdeel van mijn sport uren geworden.

Beiden oefeningen doe ik 3 x. De lunge met 10 herhalingen en steeds dieper. De plank 35 seconden en de bedoeling is dit langzaam opvoeren tot 60 seconden. Thuis doe ik de planking oefening nog één keer extra met de kettlebels als steunpunt.

It shows   🙂

 

 

This is why I'm planking  ;-)

This is why I’m planking 😉  vooral de buikspier worden flink aan gepakt

 

plank zo als ik hem doe

planking  zo als ik het doe, met gestrekte armen, een paar centimeters van de vloer om de polsen te ontlasten

lunge

lunge, dit plaatje geeft aan welke spieren ontwikkeld worden

ik doe hem ongeveer als dit, maar met nog maar één vinger aan de stang ipv twee handen

ik doe hem ongeveer als dit, maar met nog maar met één vinger van een hand aan de stang ipv twee handen

 

Update, vandaag 26-5.
Zo en nu even wat versnelling aanbrengen. Suzanne, mijn coach van de sportschool, heeft me geleerd om de kettlebells te gebruiken. Dat kan ik dan thuis doen op iedere moment en iedere dag. Eerst met lichte k.b. erin komen en dan weer een paar zwaardere kopen.

De swing, de squat en de shoulderpress, gaat het worden, iedere dag ….  lekker buiten op blote voeten in het gras. Joepie !

 

suikerzoete kettlebels, van 2.5 kg, tussen de madeliefjes  ;-)

suikerzoete kettlebels, van 2.5 kg, tussen de madeliefjes 😉

 

“Exercise is medicine, for the body and the brain.” bit.ly/1pF81Wy

 

Gisteren stuitte ik op een blog, dat helemaal past bij dit verhaal. Waarom ? Omdat deze ‘warrior’ de meest dappere vrouw is, die ik sinds lang gezien heb. Haar naam is Andrea   ❤
Zij laat zien dat het gaat om wat wat je al bereikt hebt en niet om wat er nog moet. Doen wat nodig is, realiteitszin, niet de kop in het zand, niet in de slachtofferrol, maar aan de slag met waar je nu staat. Ik hou van haar, zij is een super rolmodel.
http://imperfectlife.net/ilovemyuglybody/

6 thoughts on “Shut up and plank ….and lunge …..

  1. Dat bloedsuiker meten is inderdaad iets wat meer mensen zouden moeten doen, alleen al als eye-opener, maar inderdaad, pop in het zand, ik voel me goed, paleo is een hype enz. enz. enz. Wilde het wel eens weten voor mijzelf, had uiteraard geen vermoeden dat er iets aan zou schelen, en ben blij dat dit is gebleken. Zeker in Amsterdam eens een crossfitbox bezoeken, maar kijk op op de mainpage crossfit.com, en dan bij de journal. Zeer veel zeer informatieve info, ook over voeding.

    Like

    • Ja, heel goed dat je het gedaan hebt. Alleen al omdat je het dan zeker weet. Dat je ook ziet, dat je normaal reageert op eten. Dapper en bevredigend, dat het klopt wat je voelt.

      Want dat weet ik wel uit ervaring, dat hoe het voelt, niet altijd de werkelijkheid is. Dan bedoel ik dat wel bij diabetes, het is weleens verraderlijk. Soms voelt het laag en ben ik hoog en omgekeerd. Door te meten, veel meten, krijg ik meer ervaring en herken ik beter wat er aan de hand is.

      Ik heb het erover gehad met mijn coach, crossfitbox. Nog iets te vroeg vindt zij. Maar we gaan op zoek en dan van de winter eens kijken in A’dam.
      Ik ga de mainpage bestuderen.

      Like

  2. Hoi Michel, je zat in de spambox, raar, nu pas gezien.
    Ik zit in een klein dorp ( half uur van A’dam, waar ik officieel woon ) met een kleine sportschool. Zij hebben geen crossfitbox, te klein, te weinig animo, denk ik. Ik zal eens vragen.

    In aug. 2011 ben ik op therapeutische basis, Cesartherapie, weer begonnen met sporten ( 68 jaar !, toen ik zo rond de 40 was heb ik ook verschillende jaren heel intensief gesport, maar door verhuizen en opzetten van eigen bedrijf is dat in het slop geraakt, achteraf dom, dom )
    Een drama 😦 in het begin. Ik zal jou en mezelf, he! de details besparen. Dat ligt gelukkig achter me.
    Sinds ± 2 jaar, bij het verschijnen van een nieuwe coach, ben ik onder haar leiding, steeds meer overgestapt van hoofdzakelijk cardio naar hoofdzakelijk krachttraining.
    In de winter ben ik veel in A´dam, dan zou ik op zoek kunnen gaan naar zo’n crossfit box.
    Bedankt voor je aanmoediging.

    Je bloedsuikers zijn jaloersmakend. Heel duidelijk non diabetes, in de verste verte niet. Door Paleo te eten en dat te blijven doen, + de crossfit, ook geen kans op. Dat is toch mooi meegenomen van je experiment.
    Heel leuk dat je het hebt gedaan en gedurfd. Want menigeen steekt liever de kop in het zand, onder het motto; Wat niet weet, wat niet deert 🙂

    Like

  3. Dus bij jou kun je er inmiddels de gefermenteerde potten groenten opzetten? 😉
    Dat Lungen kost me altijd mijn knieën, maar planken lijkt me nog wel te doen. Op de beach lijkt me lekker.

    Like

    • Ha, Christel, dat ga ik eens uitproberen 😉
      Ja, dat lijkt me heerlijk, planken on the beach. Zeker daar !
      Had ik eerst nog een buik, in één lijn van maag tot schaambeen, nu zit er een kuil op de plaats van de taille, met langzaam tevoorschijn getoverde spiertekening. Zeg maar een four-pack, ha, ha. Maar ja, ook 7 kg afgevallen in de laatste 4 maanden. Volgende week ga ik bij de sportschool op de professionele vet- spierpercentage weegschaal. Op mijn eigen, simpele vetpercentage weegschaal ben ik een paar % gezakt..
      Spannend !

      Like

  4. Goed bezig!! Je zou eens moeten gaan kijken bij een crossfit box, Laat je niet intimideren als je ff rond googled op het net en wat filmpjes ziet. Maar check de gedachten en de doelstellingen er achter. Ik doe dit 4 a 5x per week, en merk dat mobilteit en flexibiteit, kracht, conditie sterk toe zijn genomen. De variatie in de training die altijd onder begeleiding plaats vind, de spirit van de mede sporters die je aanmoedigen om je grenzen te verleggen creeren een hechte groep.

    Like

Plaats een reactie